Jak podjąć się organizacji ślubu?

Inne

W życiu każdej pary następuje ten przełomowy moment, gdy wspólnie decydują, że chcą się pobrać. O ile wieść o ślubie sprawia radość samej parze, rodzinie i przyjaciołom, o tyle może się okazać, że przygotowania do uroczystości dodadzą sporo stresu i niepokoju.Ten najpiękniejszy dzień w życiu każdej pary musi być wyjątkowy.

Jak sprawić, żeby organizacja ślubu była dla nas przyjemna?

Po pierwsze: nie stresować się. Łatwo powiedzieć, a trudniej zrobić – pomyślisz. Warto spokojnie podejść do sprawy. Nie można zbytnio denerwować się detalami i warto już na samym początku uzmysłowić sobie, że ten dzień ma być przede wszystkim szczęśliwy, a nie idealny.

O czym trzeba pamiętać podczas organizacji ślubu?

Podczas organizacji ślubu musimy pamiętać o wielu rzeczach. W zależności od tego, czy bierzemy ślub cywilny czy kościelny lista spraw do załatwienia będzie inna.

Poniżej wymieniono najważniejsze kwestie organizacyjne:

Organizacja ślubu cywilnego:
– zamówienie terminu w Urzędzie,
– wybranie miejsca – podjęcie decyzji czy weźmiemy ślub w placówce Urzędu Stanu Cywilnego, czy wolelibyśmy zaprosić urzędnika w inne miejsce i tam odprawić ceremonie – obecnie ten drugi sposób staje się coraz bardziej popularny,
– wybranie świadków,
– zaproszenie gości.

Organizacja ślubu kościelnego
– uczęszczanie na nauki przedmałżeńskie,
– umówienie terminu ślubu w wybranym kościele (zazwyczaj jest to parafia panny młodej),
– wybranie świadków,
– zawiadomienie gości.

Podczas naszego ślubu chcemy, żeby wszystko poszło zgodnie z planem, jednak warto zdać sobie sprawę, że jeśli jakiś szczegół nie będzie dopracowany lub coś po drodze się nie uda, to nie koniec świata. Cieszmy się tą wspaniałą uroczystością!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *