Blog

Co nowego w branży rekrutacyjnej ? część 2

Czyli druga część tekstu o nowych trendach w branży rekrutacyjnej.

Usługi dla branży

W krajach Zachodniej Europy rozwijają się usługi, które powstają po to aby wspierać zarówno agencje rekrutacyjne, jak i działalność rekrutacyjną przedsiębiorstw prowadzoną na ich potrzeby wewnętrzne. To są na przykład produkty ubezpieczeniowe skierowane wyłącznie do branży rekrutacyjnej czy coraz bardziej wyspecjalizowane oprogramowanie wykorzystywane w prowadzeniu procesów rekrutacyjnych.

Czytaj dalej

Dlaczego nie otrzymujesz odpowiedzi po wysłaniu CV?

Nie będę doradzać, jak napisać dobre CV i list motywacyjny, bo na ten temat powstało już  szereg  poradników. Jeżeli stworzyłeś  modelowe CV i aplikujesz na ogłoszenia, a twój telefon nadal milczy, sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z błędów:

1. Aplikowanie na stanowiska  niezwiązane z dotychczasowym doświadczeniem zawodowym bez zamieszczenia odpowiedniego komentarza.  Jeżeli chcesz zmienić  ścieżkę zawodową, napisz o tym w CV.  Napisz też o  umiejętnościach i doświadczeniach z poprzednich miejsc pracy, które twoim zdaniem odpowiadają wymaganiom zawartym w opisie stanowiska pracy, na które aplikujesz.  Treść ogłoszenia jest często sformułowana dosyć ogólnie, ale warto zastanowić się i poszukać informacji jak wygląda praca na takim stanowisku i które umiejętności warto podkreślić. 

Czytaj dalej

7 wskazówek dla kandydatów jak współpracować z rekruterem

Praca rekrutera agencyjnego to zawsze wyścig z czasem.  Aby osiągać dobre wyniki  (czyli  doprowadzać do zatrudnienia ustalonej liczby kandydatów miesięcznie) rekruter musi umiejętnie nadawać priorytety swoim zadaniom i organizować swój czas.  W większości przypadków prowadzi jednocześnie kilka różnych procesów rekrutacyjnych. W przypadku  agencji specjalizujących się w rynku IT i finansowo-księgowym, do których należy G-Force ta liczba jest większa i waha się na poziomie kilkunastu otwartych rekrutacji przypadających  na jednego rekrutera.

Efektywna współpraca rekrutera i kandydata  znacznie ułatwia przejście całego procesu, obniża stres (dla obu stron) i dobrze rokuje na przyszłość, jeśli ten proces nie zakończy się sukcesem.

Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, co robić, a jakich zachowań  unikać jeśli bierzecie  udział w rekrutacji prowadzonej przez agencję.

Czytaj dalej

Rekrutacja z agencją krok po kroku

Dlaczego nie możecie Pan powiedzieć ile będę zarabiać na oferowanym stanowisku? To nie Państwo zatrudniacie tylko inna firma? Czy może Pani podać nazwę firmy w ofercie na stanowisko młodszego programisty?

To przykładowe pytania, które słyszą od kandydatów pracownicy firm rekrutacyjnych, zajmujących się prowadzeniem procesów rekrutacji dla zewnętrznych klientów. Te kwestie poruszane są przez kandydatów bardzo często przy pierwszym kontakcie z przedstawicielem firmy rekrutacyjnej. Wywołują dużo emocji, bo najczęściej na etapie wstępnych rozmów rekruterzy mogą udzielić tylko ogólnych informacji. Na dalszych etapach wszystkie nurtujące kandydatów kwestie powinny zostać wyjaśnione.

Jak wygląda proces rekrutacji prowadzony przez firmę rekrutacyjną i czym różni się od rekrutacji prowadzonych przez pracodawców samodzielnie? Jak szczęśliwe przejść przez taki proces i zakończyć z sukcesem czyli z nową pracą? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Czytaj dalej
5 października 2014

Daj się złowić z G-Force i GazetaPraca.pl

G-Force jest partnerem merytorycznym akcji zorganizowanej przez portal GazetaPraca.pl, jeden z największych polskich portali branżowych publikujących ogłoszenia o pracę i informacje dotyczące rynku pracy.

Akcja Daj się złowić! Agencje personalne 2014 jest przede wszystkim skierowana do kandydatów, osób, które na jednym z etapów poszukiwania pracy zetknęły się z agencjami pracy. Akcja ma na celu przybliżenie specyfiki działalności firm rekrutacyjnych. Wspólnie z GazetaPraca.pl i partnerami ( w tym Stowarzyszeniem Agencji Zatrudnienia) wyjaśniamy podstawowe pojęcia dotyczące rynku agencji, pomagamy sklasyfikować różne podmioty, które mieszczą się w pojemnym pojęciu "agencja personalna", a których działalność znacznie się od siebie różni, wreszcie rozwiewamy szereg mitów, które powstały wokół branży rekrutacyjnej.

Akcja działa nie tylko w internecie. We wrześniu został rozpowszechniony w liczbie 90.000 egzemplarzy wraz z dziennikiem Metro drukowany poradnik dla kandydatów "Daj się złowić! Agencje personalne 2014", w którym można znaleźć praktyczne porady dotyczące współpracy z firmami rekrutacyjnymi. Obecnie dostępny jest jako bezpłatny e-book na stronach akcji. Polecam również ciekawe materiały przygotowane przez redakcję GazetaPraca.pl i partnerów projektu.

O założeniach i celach akcji oraz wizerunku firm rekrutacyjnych będziemy rozmawiać też w radiu TOK FM"Strefie Szefa", audycji prowadzonej przez Marzenę Mazur, psychologa biznesu. Zapraszam w niedzielę 5 października o godzinie 14:00.